behavior change

nov
28

Free online course: Nutritional Behaviour Change at the BoP

Event posted by in AgriProFocus Netherlands
  28 November 2016 to 26 December 2016 - All Day Event
  Online

Welcome to the online bootcamp on nutritional behaviour change at the Base of the Pyramid! With ‘behavioural change’ (BC), we refer to the theories and strategies that enable a modification of human behaviour. This is a topic that has become increasingly relevant in the development of effective marketing strategies.

register for free here!

What you will learn

This bootcamp covers the key principles, and supports you in the design of a behaviour change strategy to achieve improved nutrition behaviours in low-income markets. After this bootcamp, you will know which steps to take, and how to impact the nutrition practices of your low- income consumers target groups.

Structure of online bootcamp

The online course is structured in 4 modules and runs over a 4-week period, that’s why we call it a ‘bootcamp’! Each module consists of videos, background reading material and an assignment. On the module level there is room to interact with other course participants. A team of experts is

... Read more


Posted By in AgriProFocus Netherlands
Posted 4 months 2 weeks ago

Upcoming bootcamp: How to achieve nutritional behaviour change in BoP settings?


On November 28th, the Inclusive Business Accelerator is launching the ‘Nutritional behaviour change at the BoP’ bootcamp. This is a fantastic opportunity to get tools and guidance on developing a successful behaviour change campaign for your nutrition project. Sign up now!

Did you know that if unhealthy food is harder for you to reach at a buffet, you are more likely to choose a healthy option? In fact, studies have shown that in this scenario healthy options sales increase by up to 18%.1 This is one example of a behaviour change tactic, the topic of the Inclusive Business Accelerator’s upcoming bootcamp developed in collaboration with the Amsterdam Initiative against Malnutrition (AIM).

AIM brings together more than 30 partners representing businesses, governments, NGOs and knowledge institutes to develop innovative solutions to tackle malnutrition. Many of AIM’s projects offer new food products, way

... Read more

Posted By in AgriProFocus Indonesia
Posted 9 months 3 weeks ago

Dear All,

Beberapa hari ini saya sudah mengintip dan membaca beberapa artikel yang di posting di platform ini.   Kali ini saya mencoba memposting satu ide atau pemikiran yang merupakan kombinasi dari refleksi pengalaman pribadi dan studi literatur.  Saya menghindari bahasa formal, bahasa akademik atau bahasa laporan, sehingga beberapa pembaca mungkin bisa relate dengan artikel ini, dan tidak terlalu bosan membacanya (meski artikelnya cukup panjang). 

Untuk menyelesaikan suatu masalah, kita sering memikirkan solusi besar, action besar dan hal tersebut terkadang takes time. Tetapi banyak hal kecil yang jika dilakukan oleh banyak orang bisa menyelesaikan berbagai macam permasalahan yang ada, dan aksi kecil tersebut bisa dilakukan saat ini juga. 

Artikel tersebut saya beri judul: 

Be the change you want to see in this world; Perbaiki nasib petani kecil melalui perubahan perilaku sederhana

Artikel tersebut bisa dibaca dengan mengklik/mendownload file PDF pada postin

... Read more

AgriProFocus Indonesia Terima kasih Mbak Rini sudah berbagi refleksi atas persoalan pangan saat ini.

9 months 3 weeks ago

Tina Napitupulu Terima kasih Mbak Rini untuk refleksinya - terutama untuk bagian pasar tradisional. Meski pasar modern semakin marak, tapi menurutku pasar tradisional masih jadi raja ratu di Indonesia. Beberapa organisasi produser anggota jaringan AgriProFocus juga lebih menyukai pasar tradisional ketimbang pasar modern. Kalau aku sendiri, ada hal-hal yang aku lebih suka beli di pasar modern. Contohnya telur ayam kampung, karena di pasar modern, ada tanggal kadaluarsanya (kapok dapat telur busuk padahal baru beli :) )

9 months 1 week ago

Rini Hanifa Hehehe.. iya mba, pasar tradisional memang paling keren. Tetapi di kota besar, dengan meningkatnya kelas menengah Indonesia, maka pertumbuhan pasar modern cukup pesat, yang jika tidak kita perhatikan dapat mengancam nasib petani dan pedagang kecil. Apalagi jika pasar modern tersebut memasok barang dengan melakukan impor, yang untuk beberapa barang, harganya bisa jauh lebih murah dari harga produsen dalam negri, misal daging. Kita tidak bisa mengandalkan pemerintah lewat kebijakannya saja, kesadaran konsumen untuk berpihak pada petani kecil juga harus dibangun.

8 months 2 days ago